Δημοσιεύθηκε Τετ 14 Δεκ - 17:04:09
Άνθρωπος και μηχανή… μία σχέση που χάνεται βαθιά μέσα στους αιώνες της ανθρώπινης ιστορίας. Μπορεί οι μηχανές να παρουσιάζονται συχνά ως άψυχα μεταλλικά αντικείμενα, ωστόσο οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι o πολιτισμός μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη τους. Για αυτό και πολλές φορές δημιουργείται ένα δέσιμο με αυτές, αφού ο άνθρωπος καλείται να αλληλεπιδρά διαρκώς μαζί τους. Σκεφτείτε τώρα πόσο μεγαλύτερο είναι αυτό το «δέσιμο» από τη στιγμή που στις μέρες μας, οι μηχανές αποκτούν (έστω μία στοιχειώδη) μορφή τεχνητής νοημοσύνης… Αυτό είναι και το κεντρικό concept που συγκροτεί τον κόσμο του Titanfall 2 της Respawn, ενός τίτλου που επιχειρεί όχι μόνο να συνεχίσει την καλή παράδοση που άφησε ο προκάτοχος του (o οποίος σημειώστε ότι ήταν ένα από τα πρώτα Xbox One exclusives), αλλά παράλληλα να πραγματοποιήσει το επόμενο εξελικτικό βήμα, καθιστώντας τον κόσμο του Titanfall ακόμη πιο πλούσιο (με την προσθήκη ενός single player campaign που ομολογουμένως έλειπε). Το sequel λοιπόν του Titanfall έρχεται για να γεμίσει το κενό του πρώτου παιχνιδιού και να ικανοποιήσει όλους εκείνους τους gamers που αναζητούσαν το κάτι παραπάνω από το γνωστό shooter… Για να δούμε λοιπόν «how deep the rabbit hole goes»…
Titan Love, my Titan love…
Ως γνωστόν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του Titanfall βρίσκονται οι Titans, γιγαντιαία mechs που ελέγχονται από τους Pilots, έμπειρους χειριστές οι οποίοι μπορούν να τιθασεύσουν την ωμή δύναμη των πανίσχυρων αυτών ρομπότ. To story που πραγματεύεται το sequel σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, παρόλα αυτά έχει τον χαρακτήρα ενός εύπεπτου καλοκαιρινού κινηματογραφικού blockbuster που διακρίνεται για το έντονο σασπένς και τις διαρκείς συγκινήσεις χωρίς να ξεχωρίζει από την πλευρά της αφήγησης. Ουσιαστικά παρουσιάζει τη διαμάχη ανάμεσα σε δύο factions, την Frontier Militia και την IMC, δύο πλευρές οι οποίες έχουν εμπλακεί σε έναν ατελείωτο αιματηρό πόλεμο με εκατομμύρια νεκρούς σε ολόκληρο το γαλαξία. Οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο του στρατιώτη της Militia, Jack Cooper, ο οποίος ύστερα από μία αποτυχημένη στρατιωτική επιχείρηση στον πλανήτη Typhon καλείται να επιβιώσει χρησιμοποιώντας την τεχνολογική υπεροχή του BT-7274, ενός Titan που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της ρομποτικής τεχνητής νοημοσύνης. Μαζί θα δημιουργήσουν έναν μοναδικό «δεσμό» και θα συνεργαστούν με στόχο να μπορέσουν να επιβιώσουν κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες (έχοντας μάλιστα στην πλάτη έναν ολόκληρο στρατό να τους κυνηγάει).
Όπως προαναφέραμε το σενάριο δεν ξεχειλίζει από πρωτοτυπία, παρόλα αυτά η «ιδιαίτερη» σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και στην νοήμονα μηχανή αποδίδεται στην εντέλεια, ενώ η δυνατότητα για επιλογή των διαλόγων ανάμεσα στον Titan και στον Cooper σίγουρα ενισχύει ακόμη περισσότερο την επικοινωνία ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. H single-player campaign έχει κατά κύριο λόγο έναν γραμμικό προσανατολισμό, όπως συμβαίνει στα περισσότερα shooters του είδους. Ωστόσο, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι developers της Respawn πρόσθεσαν στο μείγμα ορισμένα στοιχεία που καθιστούν το gameplay πιο ενδιαφέρον, προωθώντας περισσότερο το concept της ελεύθερης επιλογής. Για αυτό παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του single play υπάρχει το γνωστό μοτίβο όπου θα πρέπει να «καθαρίσετε» ορισμένες εμπόλεμες ζώνες για να προχωρήσετε, παρόλα αυτά η tactical προσέγγιση που θα ακολουθήσετε είναι πραγματικά στο χέρι σας. Για παράδειγμα μπορείτε εάν το επιθυμείτε να κινηθείτε με πιο stealthy και under-the-radar κινήσεις ή να το παίξετε «Rambo» και να ορμήσετε στους εχθρούς σας, αφανίζοντας τους πάντες στο διάβα σας. Γενικώς, το ευχάριστο στοιχείο σε ότι έχει να κάνει με το Titanfall 2 είναι ότι υπάρχει ένας ικανός αριθμός από «open-areas», όπου εκεί μπορείτε να εφαρμόσετε ελεύθερα την τακτική που εσείς επιθυμείτε.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που εντοπίσαμε στο single-player κομμάτι έχει να κάνει με την ύπαρξη puzzles που συχνά απαιτούν: έξυπνη σκέψη, ταχύτητα στην αντίληψη και καλά συντονισμένες κινήσεις. Αυτό που μας άφησε θετική εντύπωση είναι το πόσο έξυπνα και προσεκτικά τοποθετημένα είναι τα puzzle sequences, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να λειτουργήσουν και ως ένα σημείο του παιχνιδιού που ρίχνει σκόπιμα τους τόνους και αποφορτίζει από την ένταση της μάχης. Φυσικά όπως αντιλαμβάνεστε σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται και κόπος και… τρόπος, για αυτό και σε ορισμένα puzzles ίσως και να ιδρώσετε λιγάκι, οπότε… υπομονή!
Clash of the (multiple) Titans…
Το single player campaign σίγουρα αποτελεί το χαρακτηριστικό εκείνο που έλειπε από τον κόσμο του Titanfall και παρόλο που η διάρκεια του είναι σύντομη (αγγίζει κοντά στο 6ωρό), παρόλα αυτά η εμπειρία που προσφέρει στο single-player σίγουρα θα σας ανταμείψει. Εκεί βέβαια που το Titanfall 2 «διαπρέπει» είναι φυσικά στο multiplayer, καθώς οι developers κατάφεραν να βελτιώνουν ακόμη περισσότερο το multiplayer σε σύγκριση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, με τις αναγκαίες προσθήκες να μην αλλάζουν δραματικά την ήδη γνωστή φόρμουλα.
To multiplayer σκέλος του παιχνιδιού σίγουρα μπορεί να καλύψει πλήρως ακόμη και τους πιο «απαιτητικούς», καθώς είναι εμπλουτισμένο με όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν ένα μοντέρνο και engaging online shooter. Η ύπαρξη των διαφορετικών classes, ο μεγάλος αριθμός από multiplayer modes, το ισορροπημένο progression reward system (που σου δίνει συνεχώς ένα λόγο για να συνεχίσεις), τα μπόλικα customization options (για να εξοπλιστείς σύμφωνα με το στυλ που σου αρέσει να πολεμάς) και η ανελέητη fast-paced δράση σε συνδυασμό με τον καταιγιστικό ρυθμό είναι βέβαιο ότι θα προσφέρουν μπόλικες συγκινήσεις. Και εδώ (όπως στο single player) η tactical προσέγγιση (και η καλύτερη εκμετάλλευση όλων εκείνων των αμυντικών και επιθετικών «κλειδιών» που σου «προσφέρει» το πεδίο της μάχης) είναι εκείνη που κυριαρχεί έναντι των γρήγορων ρεφλέξ, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα πιο «στρατηγικού» τύπου game, παρά ένα… ανελέητο gun blazing fest. Δυναμικό, ανεξάντλητο, ισορροπημένο, με καταιγιστικό ρυθμό και με έμφαση στην στρατηγική το multiplayer του Titanfall 2 είναι εμφανώς πιο βελτιωμένο και πλούσιο σε σύγκριση με τον προκάτοχο του, προσφέροντας μία άκρως ενδιαφέρουσα και συγχρόνως απολαυστική εμπειρία παιχνιδιού που αντέχει στο πέρασμα του χρόνου.
Εστιάζοντας στον τεχνικό τομέα, το Titanfall 2 έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά μίας AAA παραγωγής. Οι κόσμοι του είναι όμορφα σχεδιασμένοι, όπως επίσης τα μοντέλα των χαρακτήρων, αν και ίσως σε ορισμένα σημεία τα textures μοιάζουν κάπως φτωχά. Παρόλα αυτά, τo πολύ καλό artistic design καθιστά το δεύτερο Titanfall ένα πραγματικά όμορφο game στο μάτι, ενώ δεν θα μπορούσαμε να εκθειάσουμε και την πολύ καλή δουλειά που έχει συντελεστεί και στον τομέα του ήχου, με τα voice-overs να διακρίνονται για την «crystal clear» ηχητική απόδοση τους. Δε χωράει αμφιβολία ότι και σε τεχνικό επίπεδο το Titanfall 2 ξεχωρίζει και… με το παραπάνω.
Α sequel done… right!
To Titanfall 2 είναι ένας τίτλος που δείχνει το δρόμο για το πώς πρέπει να γίνονται σωστά τα sequels, καθώς είναι πληρέστερο, μεγαλύτερο και πιο polished σε σχέση με τον προκάτοχο του, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία που χαρίζει αμέτρητες «fun στιγμές». Αναμφίβολα, ένα από τα καλύτερα games για το 2016 και ένα shooter που αξίζει να βρίσκεται στη συλλογή κάθε φίλου του είδους.
Ανάπτυξη: Respawn Entertainment Έκδοση: EA Διάθεση: Bandai Namco Hellas
[size=60]91[size=33]%[/size][/size]
The Good
- Πλούσιο multiplayer
- Υψηλά production values
- Τεχνικός τομέας
- Replayability
The Bad
- Μικρή διάρκεια του campaign
- Αδύναμη αφήγηση
93 %ΓΡΑΦΙΚΑ
90 %ΗΧΟΣ
89 %GAMEPLAY
92 %ΑΝΤΟΧΗ
http://www.gameslife.gr/titanfall-2-review-78479